Każdy klient ma inną motywację do zakupów, ale wiele z decyzji zakupowych jest podejmowanych pod wpływem impulsu. Jeśli potencjalnemu klientowi coś się spodoba, coś go zauroczy lub wyjątkowo zaciekawi, to szansa sprzedaży rośnie. Jeśli chcesz zwrócić uwagę na konkretny towar, spraw, żeby był zauważalny i dostępny na wyciągnięcie ręki. Wykorzystaj różnego rodzaju materiały POS, w tym standy reklamowe (również te podświetlane), potykacze, dyspensery, krawaty, stojaki i inne rozwiązania eksponujące produkty.
Szczególnie zadbaj o:
- odpowiednią kolorystykę – nawet intensywną i zwracającą uwagę;
- umieszczenie konkretnych towarów na wysokości wzroku i rąk klienta;
- precyzyjne oznakowanie pod kątem ceny, pojemności czy wysokości rabatu;
- wykorzystanie spójnej identyfikacji wizualnej (kolorów, fontów, stylu itd.).
Czy to działa? Jak najbardziej – zwróć uwagę na sposób eksponowania produktów swoich największych konkurentów. Nie da się przejść obojętnie obok towarów, które są szczególnie wyeksponowane. Efekt jest taki, że sprzedaż rośnie, a koszt inwestycji szybko się zwraca.